Zespół Soima zwycięzcą LIZARD KING Festival 2011

150x110

W ostatni piątek, 30 września odbył się wielki finał LIZARD KING Festival 2011. Przed publicznością krakowskiego klubu muzycznego LIZARD KING wystąpiło czterech finalistów, a Jury wydało swój ostateczny werdykt.

LIZARD KING Festival 2011 dobiegł końca. Tegoroczna, trzecia już edycja przeglądu młodej sceny muzycznej pod kilkoma względami była wyjątkowa. Zainteresowanie młodych muzyków udziałem w festiwalu zaskoczyło jego organizatorów - w ramach eliminacji swe nagrania nadesłało aż ponad 200 zespołów. Cała impreza zyskała wymiar ogólnopolski - tym razem przeglądy festiwalowe odbywały się we wszystkich czterech klubach muzycznych LIZARD KING (w Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Toruniu). Łącznie w sierpniu i wrześniu na „lizardowych” scenach wystąpiło aż 40 zespołów. W każdym z klubów wyłoniono jednego finalistę. Cztery zakwalifikowane formacje spotkały się w ostatni dzień września w Krakowie, uczestnicząc w wielkim finale LKF 2011.

Podczas koncertu finałowego, który odbył się w krakowskim klubie muzyczny LIZARD KING, Jury w składzie Piotr Aftka, Michał T. Gajewski, Maciej Kudłacik i Bartosz Borowicz przyznało następujące nagrody:
• Nagrodę Grand Prix LKF 2011 - czek na 10 000 złotych otrzymał zespół Soima.
• Pierwszą nagrodę LKF 2011 i kontrakt na trzy koncerty w sieci klubów muzycznych LIZARD KING otrzymał zespół Orange The Juice.
• Drugą nagrodę LKF 2011 i kontrakt na dwa koncerty w klubach LIZARD KING oraz nagrodę dodatkową w postaci kompleksowej realizacji singla w JestStudio otrzymał zespół Chorzy Na Odrę.
• Trzecią nagrodę LKF 2011 i kontrakt na koncert w jednym klubie LIZARD KING otrzymał zespół Kabanos.
Ponadto, nagrodę publiczności LKF 2011 otrzymał zespół ARH Proyekt. To właśnie ta kapela otrzyma pakiet promocyjny na stronie Radia Rock Megastacja, w skład którego wchodzi częsta emisja piosenek przez okres co najmniej miesiąca, wywiad na antenie, artykuł o zespole i reklama banerowa na stronie internetowej stacji pod adresem Rock.megastacja.net. Laureata tej nagrody wybrali internauci głosujący na portalu Klipon.pl.

"W tegorocznym finale LKF wyróżniły się dwa zespoły. Walka o nagrodę Grand Prix toczyła się pomiędzy Orange The Juice i Soimą. Ostatecznie Jury zdecydowało się przyznać główną nagrodę Soimie, która zaprezentowała bardziej zwartą formę kompozycji i wydała się tworem bardziej przystępnym dla polskiego, jak i europejskiego rynku muzycznego. Naszym zdaniem Soima lepiej wykorzysta nagrodę pieniężną i bardziej potrzebuje nagrania płyty, niż Orange The Juice, którym z kolei na pewno nie zaszkodzi pokazać się od strony koncertowej w kilku nowych miejscach. Warto tu nadmienić, że koncerty OTJ to bardzo ciekawa i niespotykana w Polsce propozycja - mieszanka wielu gatunków i stylów zagrana z polotem nasuwającym na myśl porównanie do Mr. Bungle. Dwóm pozostałym uczestnikom finału, czyli Chorym Na Odrę i Kabanosowi, także przyjdzie ponownie zaprezentować się przed publicznością w klubach LIZARD KING. Chorzy Na Odrę dodatkowo będą mieli okazję zarejestrować materiał na singiel wraz z pełną produkcją tego numeru, nad którą czuwać będzie Maciej Feddek – właściciel JetStudio i sponsor tej wyjątkowej nagrody. Oba zespoły otrzymują też honorową nagrodę Fair Play, gdyż bez ich dobrych chęci Orange The Juice nie było by dopuszczone do udziału w finale z powodu przekroczenia regulaminowego czasu na stawienie się w klubie LIZARD KING w Krakowie." - podsumowuje dyrektor artystyczny LIZARD KING Festival 2011, Piotr Aftka.

"Trzecia edycja letniego przeglądu młodej sceny muzycznej LIZARD KING Festival za nami. Otrzymaliśmy ponad 5,5 GB muzyki oraz około tysiąca e-mali, zorganizowaliśmy w ciągu sierpnia i września ponad 20 koncertów, biorąc pod uwagę inauguracje i finał wystąpiło w sieci czterech klubów muzycznych LIZARD KING ponad 40 różnych wykonawców. Udało nam się wesprzeć tych, którzy na to zasłużyli. Dziękuję zarówno uczestnikom, jak i wszystkim współpracownikom, głównemu organizatorowi festiwalu - firmie R&C Union S.A. oraz osobom prowadzącym kluby muzyczne LIZARD KING za pełne zaangażowanie i determinację. Przetarliśmy wspólnie bardzo ciekawy szlak." – komentuje Michał T. Gajewski, dyrektor operacyjny LIZARD KING Festival 2011.

Głównym celem organizatorów festiwalu była promocja młodych, oryginalnych i nowatorskich kapel prezentujących różne odmiany rocka. Swój ogromny wkład w realizację tego celu mieli także Sponsorzy festiwalu - producent Coca-Coli Zero oraz sieć restauracji SIOUX, jak i Patroni Medialni pomagający w nagłośnieniu tego wydarzenia. Żywiołowe koncerty grane na klubowych scenach były dla młodych zespołów doskonałą okazją do zaprezentowania się przed wyrobioną muzycznie publicznością. Tak właśnie przecież swoje kariery zaczynały największe gwiazdy światowego rocka.


Organizatorzy LKF 2011: R&C Union S.A. (Główny Organizator - operator klubów muzycznych LIZARD KING), Tony Clifton Art Agency - Piotr Aftka, Agencja Powsinoga.com - Michał T. Gajewski

Sponsorzy LKF 2011: Coca-Cola Zero (Sponsor Główny), Restauracje SIOUX (Sponsor)

Patroni medialni LKF 2011: Independent.pl, Klubowa.pl, Studentnews.pl, Klub.fm, Tuba.pl, Koncert.pl, Fabrykazespolow.pl, Radio.Nadaje.com, MediaFM.net, Band.pl oraz TVP Bydgoszcz

Więcej informacji na stronach: www.lizardkingfestival.com oraz www.lizardking.pl